Eğitim Sistemine Önerilerimiz Var


Eğitim Sistemine Önerimiz Var


*İnsan kaynaklarında, kariyer yol haritası belirlenmeli sisteme dahil olan bir çalışan her statüye nasıl ve hangi kriterleri taşıdığında ulaşabileceğini önceden bilmelidir.
*Sınavlara hazırlık fabrikaları yerine, hayata anlam katan, üreten, düşünen, onu kavrayan eğitim yaklaşımına ihtiyacımız var.
* Gençlerimizin kültürel değerlerimizle ilişkilendirilmiş, milli ve yerli öyküsü üzerine sinmiş kavramları, öğrenmeye ihtiyacı var.
* MEB'de, dilimize ve yabancı dillere eser kazandırmakla sorumlu, İngilizce öğretmenlerinden oluşan "Eser Çeviri Merkezi" kurulmalıdır
* Her öğrenciye lise sona kadar günlük tutma, anı yazma eğitimleri verilmeli ve zorunlu olmalıdır.
* Her öğretmen yılda bir kez veya iki yılda bir branşıyla ilgili bir makale yazmak ve yayınlamak zorunda olmalıdır.
* Her öğrenci herhangi bir sanat dalında yeterlik belgesi almak zorunda olmalıdır.
* Her İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün bir "Hakemli Dergisi" yayınlaması zorunlu olmalıdır.
*Okullar; ailelere, hafta sonları mahallelinin ihtiyacına göre belirlenmiş eğitim için açık tutulmalıdır.
*Eğitimde "Ders Kitabı" uygulamasından vazgeçilip "Kaynak Kitap" uygulamasına geçilmelidir.
*Yabancı Dil dersleri sertifikalı dili kullanabilme yeterliliğine bağlanmalı not sisteminden çıkarılmalıdır.
*Eğitimciler 4 yılda bir yeterlilik sınavına alınmalı, standardın altında kalanlar HİE alınmalıdır.
*İllerde "İl Eğitim Meclisi" Merkezde "Türk Eğitim Meclisi" oluşturulmalı istişare ile çıkarılmalıdır.
*Güzel Sanatlar uygulama atölyeleri açılmalı ve ders saati alanı çeşitlendirilerek artırılmalıdır.
*Güzel Sanatlarla ilgili dersler sertifikalı yeterliliğe bağlanmalı not sisteminden çıkarılmalıdır.
*Yönetici ve öğretmenler performans değerlendirmeye tabi tutulmalı başarılı olanlar ücretle ödüllendirilmelidir.
*Lise 12. sınıf "Üniversite Hazırlık Sınıfı" olarak dizayn edilmelidir.
*Öğretmenler MEM kadrolarında tutulmalı ve kriterleri belirli bir sistemle ihtiyaca göre görevlendirilmelidir.
*5018'den farklı "Eğitim Yönetimi Sistemi ve Uygulama Planı Yasası"çıkarılmalıdır.
*Okul faaliyetleri okullarda değil, her dönem MEM tarafından tek merkezde halka açık olarak yapılmalıdır.
*Her öğretmen ve yöneticiye alanında yılda bir kez seminer, konferans vb. vermek zorunluluğu getirilmelidir.
*Meslek Liseleri organize sanayilerin bulunduğu alana taşınmalı ve meslek ustalarıyla etkileşimde olmalıdır.
*İllerde Öğretmen Bireysel ve Mesleki Gelişim Merkezleri kurulmalı ve akademik destekleri sağlanmalıdır.
*Öğrenci kulüplerine kulüp çalışma alanıyla ilgili en az bir STK ile çalışması şartı getirilmelidir.
*Eğitimde başarısızlık nedenlerinden çok başarı nedenleri araştırılmalı ve tartışılmalıdır.





Benzer Yazılar

1 yorum:

yorumla
Adsız
YAZAR
3 Kasım 2016 12:53 sil

sayin hocam tam milli egitim bakanligina uygun projeler stratejiler gelistirmissiniz .uygulanan ve uygulanmaya karar verilenleri var zaten iclerinde.bu da egitim sistemine ne denli onem teskil ettiginizi gosteriyor zaten.hayata gecirilmesi dilegimle cok basarili tebrikler hocam

Cevapla
avatar

Yorumunuz için teşekkür ederim. Denetlendikten sonra yayınlanacaktır. EmoticonEmoticon